STOSZOWICE - Z pożytkiem dla turystów i gminy
Napisano dnia: 2025-07-14 16:33:11

(Inf. wł.). Z każdym kolejnym rokiem gmina Stoszowice jest postrzegana jako bardziej otwarta na turystów. To wynik m.in. zabiegów czynionych przez jej władze samorządowe, które podejmują różne inicjatywy, aby przyciągnąć uwagę osób poszukujących atrakcyjnych miejsc na spędzenie weekendu bądź urlopu.
.jpg)
Ostatnim posunięciem poczynionym w rzeczonym kierunku jest zaakceptowanie przez samorząd lokalny propozycji przystąpienia do nowej lokalnej organizacji turystycznej. Zgodzono się z tezą, że będzie to krok w stronę większego zainteresowania społeczeństwa m.in. tymi ofertami, jakie przedłoży się w oparciu o miejscowe zasoby. Oczywiście tym największym i najbardziej kuszącym pozostaje twierdza w Srebrnej Górze, ale z powodzeniem można podpowiedzieć skierowanie się do zabytkowego podworskiego parku w Grodziszczu, wstąpienie na szlak dawnej kolei zębatej z zachowanymi wiaduktami sprzed ponad stu lat albo obejrzenie budowli pałacowych w Stoszowicach i Budzowie.
- Już należymy do stowarzyszeń i organizacji, dzięki którym pozyskujemy środki na nasze potrzeby. Są też takie, gdzie mamy do czynienia z niematerialnymi wartościami dodanymi, jak w przypadku stowarzyszenia gmin górskich. Poprzez przynależność do LOT "Dolny Śląsk poza utartym szlakiem" wzmacniamy jej siłę istotną np. przy ubieganiu się o pozyskanie pieniędzy właśnie na wydatki związane z rozwojem turystyki - zauważa wójtka Stoszowic Katarzyna Ruszkowska: - Mamy świadomość tego, że nie od razu LOT poszybuje wysoko, ale w drodze wspólnych działań i inicjatyw, wymiany doświadczeń mocniej zintegruje jego członków.
A o tym, że niekiedy jest warto ponosić ryzyko w podejmowaniu prorozwojowych decyzji świadczy Nagroda Kulturalna Śląska przyznana gminie Stoszowice przez Kraj Związkowy Dolnej Saksonii. Zgłoszono do niej rewitalizację twierdzy w Srebrnej Górze jako przykład troski o dziedzictwo kulturowe. Kwotę 3 tys. euro z nią związaną przeznaczono na całoroczną reklamę tramwajową gminy w stolicy Dolnego Śląska.
- Poprzez LOT będziemy chcieli wejść z reklamą do innych dużych aglomeracji, by pokazać ich mieszkańcom nasze urokliwe miejsca gwarantujące mnóstwo zieleni i nieskażone powietrze, świadków przeszłości, wiele ścieżek sprzyjających aktywnemu wypoczynkowi - podkreśla rozmówczyni DKL24.PL.
(bwb)
Komentarze:
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz