DOLNY ŚLĄSK - Kolejny krok GDDKiA w związku z budową S8
Napisano dnia: 2025-07-01 17:37:56

(Inf. wł.). Wrocławski Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, będący koordynatorem budowy drogi szybkiego ruchu S8 z Wrocławia do Kłodzka, właśnie ogłosił przetarg na wyłonienie podmiotu, który nada kształt odcinkowi z Barda do Kłodzka. Jego zadaniem będzie przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego oraz materiałów kluczowych do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Tym samym rozpoczyna się faza procedowania dla ostatniego odcinka S8, ze stolicy Dolnego Śląska do subregionu ziemi kłodzkiej, który - nie wiedzieć czemu - został wyłączony z pierwotnej inwestycji wrocławsko-kłodzkiej i przypisany do innego, bardziej odległego, zarazem niepewnego - póki co - przedsięwzięcia drogowego.
Firma, która zostanie wybrana w drodze przetargu dla fazy dokumentacyjno-pozwoleniowej, przeanalizuje zaproponowane warianty przebiegu ciągu drogowego z Barda do Kłodzka, zinwentaryzuje obecny i przewidziany ruch kołowy na tej trasie, pochyli się nad wykorzystaniem w fazie inwestycyjnej najnowszych technologii niezbędnych dla takiego zadania, odniesie się do uwarunkowań przyrodniczych. Po zakończeniu prac w tym zakresie, są przewidziane spotkania informacyjne, kiedy będzie można odnieść się do propozycji.
Warto przypomnieć, że pojawienie się w międzyczasie koncepcji powiązania odcinka bardzko-kłodzkiego S8 z nieokreśloną w czasie budową odcinka tej drogi do granicy państwa z Czechami i powiązanie go z przyszłą obwodnicą Złotego Stoku jest przyczyną sporego poślizgu w jego fizycznej realizacji.
O tym, czy powstanie odcinek S8 z Kłodzka do granicy państwa w Boboszowie czy Kudowie-Słonem, czy też zainwestuje się w rozbudowę drogi krajowej w systemie 2+1, będzie wiadomo bliżej zakończenia budowy drogi ekspresowej.
Tym samym rozpoczyna się faza procedowania dla ostatniego odcinka S8, ze stolicy Dolnego Śląska do subregionu ziemi kłodzkiej, który - nie wiedzieć czemu - został wyłączony z pierwotnej inwestycji wrocławsko-kłodzkiej i przypisany do innego, bardziej odległego, zarazem niepewnego - póki co - przedsięwzięcia drogowego.
Firma, która zostanie wybrana w drodze przetargu dla fazy dokumentacyjno-pozwoleniowej, przeanalizuje zaproponowane warianty przebiegu ciągu drogowego z Barda do Kłodzka, zinwentaryzuje obecny i przewidziany ruch kołowy na tej trasie, pochyli się nad wykorzystaniem w fazie inwestycyjnej najnowszych technologii niezbędnych dla takiego zadania, odniesie się do uwarunkowań przyrodniczych. Po zakończeniu prac w tym zakresie, są przewidziane spotkania informacyjne, kiedy będzie można odnieść się do propozycji.
Warto przypomnieć, że pojawienie się w międzyczasie koncepcji powiązania odcinka bardzko-kłodzkiego S8 z nieokreśloną w czasie budową odcinka tej drogi do granicy państwa z Czechami i powiązanie go z przyszłą obwodnicą Złotego Stoku jest przyczyną sporego poślizgu w jego fizycznej realizacji.
O tym, czy powstanie odcinek S8 z Kłodzka do granicy państwa w Boboszowie czy Kudowie-Słonem, czy też zainwestuje się w rozbudowę drogi krajowej w systemie 2+1, będzie wiadomo bliżej zakończenia budowy drogi ekspresowej.
(bwb)
Foto pixabay
Komentarze:

Sobota, 2025-07-05 20:24
To nie tak
Sorki, ale jestem bardzo zaskoczony komentażem Ano .Wariant tzw.,, Bardzki'' będzie przebiegał w lini zbliżonej do prostej
a przewyższenia będą niewielkie tj. w granicach dopuszczalnych norm tj.3 % maks 4 % . W czym żecz ?
a przewyższenia będą niewielkie tj. w granicach dopuszczalnych norm tj.3 % maks 4 % . W czym żecz ?

Sobota, 2025-07-05 15:24
Znowu wymyślają "TRZECI WARIANT", czyli stromy z zakrętami jak dotychczasowa droga , tylko z dwoma jezdniami. Coraz bardziej GDDKiA zaskakuje niepoważnymi zamiarami a miało być jak zapewniali przez TUNEL
Skupcie się oddziale GDDKiA we Wrocławiu na tym wariancie bo szkoda czasu i pieniędzy na pozorowane warianty.
Skupcie się oddziale GDDKiA we Wrocławiu na tym wariancie bo szkoda czasu i pieniędzy na pozorowane warianty.

Sobota, 2025-07-05 12:37
Połajanka
Rozumiem że mowa ( połajanka ) o GDDKiA z poprzedniego rozdania . W związku z przedawnieniem dotychczasowych wszelkich formalnych ustaleń dotyczących planowanej drogi S8 na odcinku Bardo - Kłodzko obecna ekipa na czele z dyr. Waldemarem Wojciechowskim zmuszona została do rozpoczęcia procesu inwestycyjnego od nowa ale z wykorzystaniem istniejących już prac projektowych dwóch wariantów ( A4 tunel i A2 5,5 km dłuższej ) z wcześniejszych prac przygotowawczych . Doszedł trzeci wariant do kompleksowego opracowania tzw. Bardecki biegnący wzdłuż obecnie użytkowanej drogi Dk8. Ciekawa propozycja. A co Państwo na to ?

Piątek, 2025-07-04 15:24
Walkarze
Wałkarze dwadzieścia razy będą robić teraz studium. Nie szkoda kasy??? Studium było. Trzeba było wybrać wariant i budować. Ale cooo taaaam panie. Podatnicy zapłacą jeszcze raz. Jesteście banda nieudolnych dziadów. Do kopania rowów się nie nadajecie w tym całym gddkia.

Środa, 2025-07-02 09:35
Znowu mowa trawa ,
a niedawno Paweł Gancarz- Marszałek Województwa Dolnośląskiego i dyrektor Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) we Wrocławiu Waldemar Wojciechowski przekazali informację że wariant TUNELOWY jest najkorzystniejszym rozwiązaniem i on będzie realizowany , i równocześnie wykorzysta się wcześniejsze prace przygotowawcze co usprawni i przyspieszy budowę odcinka między Bardem i Kłodzkiem.
Dodaj komentarz