(Inf. wł.). Wrocławski Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, będący koordynatorem budowy drogi szybkiego ruchu S8 z Wrocławia do Kłodzka, właśnie ogłosił przetarg na wyłonienie podmiotu, który nada kształt odcinkowi z Barda do Kłodzka. Jego zadaniem będzie przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego oraz materiałów kluczowych do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Tym samym rozpoczyna się faza procedowania dla ostatniego odcinka S8, ze stolicy Dolnego Śląska do subregionu ziemi kłodzkiej, który - nie wiedzieć czemu - został wyłączony z pierwotnej inwestycji wrocławsko-kłodzkiej i przypisany do innego, bardziej odległego, zarazem niepewnego - póki co - przedsięwzięcia drogowego.
Firma, która zostanie wybrana w drodze przetargu dla fazy dokumentacyjno-pozwoleniowej, przeanalizuje zaproponowane warianty przebiegu ciągu drogowego z Barda do Kłodzka, zinwentaryzuje obecny i przewidziany ruch kołowy na tej trasie, pochyli się nad wykorzystaniem w fazie inwestycyjnej najnowszych technologii niezbędnych dla takiego zadania, odniesie się do uwarunkowań przyrodniczych. Po zakończeniu prac w tym zakresie, są przewidziane spotkania informacyjne, kiedy będzie można odnieść się do propozycji.
Warto przypomnieć, że pojawienie się w międzyczasie koncepcji powiązania odcinka bardzko-kłodzkiego S8 z nieokreśloną w czasie budową odcinka tej drogi do granicy państwa z Czechami i powiązanie go z przyszłą obwodnicą Złotego Stoku jest przyczyną sporego poślizgu w jego fizycznej realizacji.
O tym, czy powstanie odcinek S8 z Kłodzka do granicy państwa w Boboszowie czy Kudowie-Słonem, czy też zainwestuje się w rozbudowę drogi krajowej w systemie 2+1, będzie wiadomo bliżej zakończenia budowy drogi ekspresowej.
(bwb)
Foto pixabay