Niebezpieczne transporty z dróg na tory
Napisano dnia: 2024-08-03 17:11:10
ZIEMIA KŁODZKA (inf. wł.). Mało kto zdaje sobie sprawę z faktu, że drogą krajową nr 8 każdego dnia są transportowane pojazdami substancje niebezpieczne. Co czyni się na rzecz tego, aby więcej takich towarów trafiało na tory i tędy były przewożone na południe Europy bądź do nas. Ruch kołowy na DK 8 systematycznie wzrasta i..., odpukać, może być różnie.
Wojewoda dolnośląski Maciej Awiżeń zapytany o tę kwestię uspokaja: - Droga krajowa nr 8 jest obecnie bardzo dobrze zabezpieczona przez służby, a szczególnie przez Państwową Straż Pożarną, która jest profesjonalnie przygotowana na wszelkie niebezpieczne zdarzenia. Załogi są dobrze wyszkolone i wyposażone w odpowiedni sprzęt ratowniczy oraz do neutralizacji zagrożeń chemicznych. Oczywiście idea przewożenia towarów niebezpiecznych transportem kolejowym jest ideą słuszną i już, po części, realizowaną. Przeniesienie wszystkich ładunków na tory wymaga jednak rozwiązań ustawowych. Osobiście popieram takie rozwiązania.
Na dzisiaj, po oddaniu do użytku dolnośląskiego odcinka drogi S3, do granicy z Czechami, biegnącego poza ziemią kłodzką, można spodziewać się, że spora część ciężkiego transportu samochodowego przeniesie się właśnie tam. Nie jest to jednak równoznaczne z odsunięciem od niej wspomnianego zagrożenia, bo drugą taką niebezpieczną nitką pozostaje droga DK 46 z Kłodzka na Śląsk.
Wojewoda dolnośląski Maciej Awiżeń zapytany o tę kwestię uspokaja: - Droga krajowa nr 8 jest obecnie bardzo dobrze zabezpieczona przez służby, a szczególnie przez Państwową Straż Pożarną, która jest profesjonalnie przygotowana na wszelkie niebezpieczne zdarzenia. Załogi są dobrze wyszkolone i wyposażone w odpowiedni sprzęt ratowniczy oraz do neutralizacji zagrożeń chemicznych. Oczywiście idea przewożenia towarów niebezpiecznych transportem kolejowym jest ideą słuszną i już, po części, realizowaną. Przeniesienie wszystkich ładunków na tory wymaga jednak rozwiązań ustawowych. Osobiście popieram takie rozwiązania.
Na dzisiaj, po oddaniu do użytku dolnośląskiego odcinka drogi S3, do granicy z Czechami, biegnącego poza ziemią kłodzką, można spodziewać się, że spora część ciężkiego transportu samochodowego przeniesie się właśnie tam. Nie jest to jednak równoznaczne z odsunięciem od niej wspomnianego zagrożenia, bo drugą taką niebezpieczną nitką pozostaje droga DK 46 z Kłodzka na Śląsk.
(mk)
Komentarze:
hee...hee...*.30.16.77.mobile.internet.t-mobile.pl
Niedziela, 2024-08-04 16:20
"Nie będzie" , bo tak "zadecydował": net wi-lan.net.pl
Realia*.net.wi-lan.net.pl
Niedziela, 2024-08-04 13:23
Tunelu nie będzie.
ano*.30.16.77.mobile.internet.t-mobile.pl
Sobota, 2024-08-03 20:01
Dlatego budowa drogi S-8 w wariancie przez TUNEL i opracowanie planu podpięcia do niej obwodnicy Złotego Stoku-drogi DK-46 powinno przyspieszyć bez zwlekania i grania na czas przez GDDKiA , czyli przedstawiciela POLSKIEGO RZĄDU.
Dodaj komentarz