Węgliniec - Zgorzelec: Szybciej zelektryfikowanym szlakiem

A A A Pdf Print16x16 Mail16x16
Napisano dnia: 2020-01-17 14:50:18
DOLNY ŚLĄSK. Już ponad miesiąc szybciej jeździmy pociągiem z Wrocławia przez Węgliniec do Zgorzelca. To efekt elektryfikacji odcinka Węgliniec - Zgorzelec na magistrali kolejowej E30. Inwestycję o wartości 70 mln zł netto, współfinansowaną z instrumentu CEF – „Łącząc Europę”, realizowały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Już od 15 grudnia, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, podróż pociągiem z Wrocławia do Zgorzelca skróciła się nawet do 1h 38 min. Codziennie na trasie kursuje osiem składów ze stolicy Dolnego Śląska do Zgorzelca i z powrotem. Dotychczas brak sieci trakcyjnej między Węglińcem a Zgorzelcem wymagał zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe i kilkanaście minut wydłużał czas przejazdu.
 
- Elektryfikacja odcinka Węgliniec – Zgorzelec na magistrali E30, łączącej miejscowości na terenie Dolnego Śląska, kilka regionów Polski oraz kraje Unii Europejskiej, sprawia, że podróże są krótsze i wygodniejsze oraz bardziej przyjazne dla środowiska. Inwestycja jest przykładem efektów, uzyskiwanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dzięki realizacji Krajowego Programu Kolejowego – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
 

Na 27-kilometrowym zelektryfikowanym odcinku zamontowano 920 słupów oraz 54 bramki trakcyjne. Aby zapewnić wymagane zasilanie dla pociągów elektrycznych oraz urządzeń wykorzystywanych na linii, zmodernizowano podstację trakcyjną w Węglińcu oraz zbudowano dwie nowe w Pieńsku i Zgorzelcu.

Elektryfikacja i skrócony czas przejazdu to również zwiększona przepustowość linii – możliwość przejazdu większej liczby pociągów. Lepszym warunkom dla przewozów pasażerskich, zarówno w ruchu regionalnym, jak i dalekobieżnym, będą towarzyszyć także udogodnienia dla ruchu towarowego.

Dzięki ukończonej elektryfikacji linii, przewozy ładunków staną się sprawniejsze, szybsze i bardziej konkurencyjne względem przewozów drogowych. Tym samym więcej ładunków przewożonych koleją odciąży drogi i zwiększy bezpieczeństwo. Wykonawcą prac była spółka PKP Energetyka.

Projekt elektryfikacji odcinka Węgliniec – Zgorzelec o wartości 70 mln zł netto jest współfinansowana z instrumentu CEF – „Łącząc Europę”.
 
Mirosław Siemieniec

rzecznik prasowy PKP PLK

Foto PKP PLK

Tagi

Komentarze:
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
  • Studio27
  • Hover-dkl
  • Kotlina-dkl
  • Ms-auto
  • 43622177_1952010061557016_8401772792021778432_n
  • Lukasz-dkl24

najnowsze artykuły

Mini_pt-bcz0
Czwartek, 2020-02-20
List_mini_pt-dach
Czwartek, 2020-02-20
List_mini_pt-ela0
Czwartek, 2020-02-20
List_mini_pt-narkotyki8
Czwartek, 2020-02-20
List_mini_pt-turystycznie0
Czwartek, 2020-02-20
List_mini_pt-smogl0
Czwartek, 2020-02-20
List_mini_pt-taekwondo0
Czwartek, 2020-02-20
List_mini_pt-zabytkowy0
Środa, 2020-02-19
List_mini_pt-studnie
Środa, 2020-02-19
List_mini_pt-norma0
Środa, 2020-02-19
polecamy
 










 




ZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapisz