Wywóz kruszywa po lepszych torach

A A A Pdf Print16x16 Mail16x16
Napisano dnia: 2019-12-12 20:35:01
ŚCINAWKA ŚREDNIA (gm. Radków). Ponad 80 mln zł na przebudowę stacji Ścinawka Średnia i linii kolejowej w rejonie Kłodzka przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Nowe tory, rozjazdy i urządzenia usprawnią ruch pociągów na jednej z głównych stacji wywozowych kruszywa na Dolnym Śląsku. Z nowego peronu pasażerowie zyskają lepszy dostęp do pociągów w kierunku Kłodzka i Wałbrzycha.

Głównym efektem inwestycji będzie usprawnienie ruchu kolejowego na stacji Ścinawka Średnia, na której odprawiane są składy towarowe wywożące kruszywo z pobliskich kopalń. W ramach zawartej dziś umowy, na stacji w Ścinawce Średniej zostaną przebudowane i wzmocnione tory o łącznej długości ponad ok. 6 km. Będą 2 dodatkowe i 23 wymienione rozjazdy, elementy linii zapewniające sprawny przejazd pociągów z toru na tor. Wyremontowany wiadukt kolejowy zostanie przystosowany do przejazdu ciężkich składów towarowych. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na przejeździe kolejowo-drogowym na ul. Kolejowej, dzięki nowym urządzeniom z systemem monitoringu oraz przebudowie jezdni.
 

Podróżni w Ścinawce Średniej zyskają lepszy dostęp do pociągów. Odnowiony zostanie dwukrawędziowy peron nr 2. Będzie wyższy, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z wagonów. Dojście do peronu zostanie dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach ruchowych, uwzględniono też system oznakowania dotykowego. Peron zostanie wyposażony w ławki i gabloty informacyjne.

Sprawność i bezpieczeństwo ruchu pociągów na stacji w Ścinawce Śr. zapewni zamontowanie nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, w tym 46 nowych sygnalizatorów oraz nowa blokada szlakowa z systemem niezajętości toru. Zamontowanie 59 urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów EOR zapewni sprawne kierowanie ruchem na stacji w warunkach zimowych.

Inwestycja pn.: „Prace na linii 286 i w rejonie stacji Kłodzko – stacja Ścinawka Średnia" realizowana w ramach projektu pn.: „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej” jest  finansowana ze środków budżetowych. Zakończenie prac przewidziano w połowie 2021 r. Wykonawcą będzie konsorcjum firm z liderem  Track Tec Construction spółka z o.o. Inwestycja zostanie ukończona w połowie 2021 r.
Mirosław Siemieniec
rzecznik prasowy PKP PLK

Tagi

Komentarze:
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
  • Studio27
  • Hover-dkl
  • Kotlina-dkl
  • 43622177_1952010061557016_8401772792021778432_n
  • Lukasz-dkl24

najnowsze artykuły

Mini_pt-trzaskowski00
Piątek, 2020-07-10
List_mini_mini-mini-bca
Piątek, 2020-07-10
List_mini_stronie
Piątek, 2020-07-10
List_mini_2u2a0672
Piątek, 2020-07-10
List_mini_stronie
Piątek, 2020-07-10
List_mini_izabela-baran
Piątek, 2020-07-10
List_mini_gmina-klodzko
Piątek, 2020-07-10
List_mini_gmina-klodzko
Piątek, 2020-07-10
List_mini_pt-panele0
Czwartek, 2020-07-09
List_mini_20200705-210025
Czwartek, 2020-07-09
polecamy
 

 





ZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapisz