Stacja kolejowa bardziej nowoczesna

A A A Pdf Print16x16 Mail16x16
Napisano dnia: 2022-05-10 17:12:31
ŚCINAWKA ŚREDNIA - gm. Radków (inf. zewn.). Nowe tory i urządzenia zwiększą możliwości transportu towarów koleją. Sprawniejsza będzie obsługa kopalni kamienia. Mieszkańcy zyskają lepszy dostęp do pociągów. Nowy peron i windy ułatwią podróże w kierunku Kłodzka i Wałbrzycha. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycję za ponad 90 mln złotych ze środków budżetowych.


Inwestycja wykonywana przez PLK znacznie usprawni ruch na stacji Ścinawka Średnia, na której odprawiane są składy wywożące kruszywo z pobliskich kopalń. Skróci się czas transportu materiałów na budowy. Za półmetkiem jest przebudowa torów. Prace obejmują także rozjazdy – urządzenia zapewniające sprawny przejazd pociągów z toru na tor. Już zamontowano większość urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów EOR, co  zapewni sprawną obsługę stacji w warunkach zimowych. Wiadukt kolejowy jest przystosowywany do przejazdu ciężkich składów towarowych. Korzystnie zmieni się droga pod wiaduktem.
 

Sprawność i bezpieczeństwo przewozów zapewnią nowe urządzenia i modernizacja nastawni, z której kolejarze prowadza ruch pociągów. W obszarze bezpieczeństwa są prace na przejeździe kolejowo-drogowym. Wymienione zostały rogatki i sygnalizatory, zamontowano monitoring.

Ścinawka Średnia dostępniejsza dla podróżnych
Podróżni w Ścinawce Średniej zyskają wygodny dostęp do pociągów. Nowy, wyższy peron ułatwi wsiadanie i wysiadanie z wagonów. Będzie zamontowane oświetlenie oraz wiaty i ławki. Budowane jest przejście podziemne. Przewidziano windy, które ułatwią obsługę osobom o ograniczonych możliwościach ruchowych. Są już przygotowane szyby windowe. Na peronie i w przejściu będzie system oznakowania dotykowego. Przed stacją zamontuje się stojaki na rowery. Drewniane wiaty na peronie nr 1 zostaną odnowione w uzgodnieniu z konserwatorem zabytków.
 

W ramach projektu przewidziano również prace torowe na stacji Kłodzko Główne. Wykonanie robót ułatwi obsługę składów towarowych w obszarze stacji i w kierunku Wrocławia.
 

Inwestycja pn.: „Prace na linii 286 i w rejonie stacji Kłodzko” - stacja Ścinawka Średnia realizowana w ramach projektu pn.: „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej” jest  finansowana ze środków budżetowych. Zakończenie prac planowane jest w III kwartale 2022 r.
 
Mirosław Siemieniec
rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Foto PKP PLK

Tagi

Komentarze:
Aparatano*.30.104.29.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Poniedziałek, 2022-05-16 12:59
"kolejarzu" ; rozwój to między innymi rozbudowa infrastruktury kolejowej , jej remont , udogodnienia polegające na budowie kładek nad torami ,tuneli pod torami po to , aby ułatwić podróżnym dostanie się na stacje kolejowe najkrótszą trasą do miejsca zamieszkania , a nie demontaż i nic w zamian.
AparatKolejarz*.instances.scw.cloud
Niedziela, 2022-05-15 17:31
No i właśnie dlatego i kolej się rozwija. Bo środki inwestuje w to co jest potrzebne czyli nowoczesny tabor i urządzenia, a nie marnotrawi na łatanie jakichś zdezelowanych kładek. A studni bez dna z kasą też nie ma.
Aparatano*.30.108.64.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Niedziela, 2022-05-15 14:15
Do "kolejarz"
Gdyby takich "kolejarzy" jak ty było więcej to Polska by się zwijała ,nie rozwijała. Byłoby gorzej niż w XIX wieku
.
AparatKolejarz*.instances.scw.cloud
Niedziela, 2022-05-15 13:16
Teraz będzie drama, że kolej na SWOIM terenie rozebrała zdezelowana SWOJĄ kładkę, która nie jest jej potrzebna. Jeszcze mieszanie burmistrza, który nie wiadomo co by niby miał robić na terenie należącym do PKP. Jak ktoś potrzebuje dojść na Zamiejska, Jurandow, Warszawy Centrum, czy Owczą Górę to pójdzie koło dawnych warsztatów, schodkami przy żelaznym moście, potem pod wiaduktem i wyjdzie koło szpitala. A komu nie pasuje to niech zadzwoni do Siwego, może mu kolejkę gondolowa do Juranda nad torami wybuduje.
AparatJan*.30.96.2.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Niedziela, 2022-05-15 07:29
PO co kładka w Kłodzku skoro jest w Bardzie
Efekt rozebranej kładki widać na parkingu przy dworcu,wszyscy co mieszkają na ul.Zamiejskiej i obok przyjeżdżają teraz autami i parking jest cały czas pełny ale kładka ani włodarza z PO ani komunistycznym kolejarzom do niczego nie jest potrzebna.
Aparatano*.205.156.231.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Środa, 2022-05-11 17:16
Do "mieszkaniec"
Na trzeżwo Ciebie nie da się zrozumieć, chyba trzeba wypić PÓŁ LITRA WÓDKI by odbierać na twoich falach.
Aparatmieszkaniec*.151.45.180
Środa, 2022-05-11 16:45
@
Tyle że rozwijać się trzeba jeszcze mieć za co i racjonalizować wydatki. Tak krawiec kraje jak materiału staje. Nie sztuka narobić bez opamiętania długów, które później będą spłacać pokolenia, a co obecnie fundują nam rządzący. W twoim rozumowaniu kasa na wszelkie drogi, tunele, kładki bierze się znikąd. A to publiczne pieniądze, którymi trzeba umiejętnie dysponować. Poprzedni rząd to potrafił, obecny idzie na żywioł. Nie zdają sobie sprawy z bezsensu takich "inwestycji" jak choćby CPK, czy nikomu niepotrzebny przekop mierzei, zamiast pomyśleć wreszcie na poważnie o energetyce atomowej i tutaj robić inwestycje. A unijne eldorado z płynącą szerokim strumieniem kasą też nie będzie trwało wiecznie. Racjonalne gospodarowanie środkami (tymi, które się ma) to nie zwijanie, tylko pragmatyzm.
Aparatano*.30.104.215.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Środa, 2022-05-11 13:22
Mieszńcu ; ty dalej nie kumasz. Twój wywód przypomina wypowiedź rzecznika PKP , który zaniechanie z ich strony próbuje obronić. Nie tędy droga -jak
widać ZWIJANIE to standard w Twoim myśleniu , a NIE ROZWÓJ. Widocznie w PKP zasiadają decydenci o twoim pokroju i mamy na Głównym to co mamy.
Aparatmieszkaniec*.151.45.180
Środa, 2022-05-11 11:45
@
Co do kładki na Głównym to jeszcze trzeba na to spojrzeć z punktu widzenia PKP, które też szukają pieniędzy i nie bawią się w filantropię. Mają zapewnić przejścia z peronu na peron w obrębie stacji, a skoro dalsze perony nie są użytkowane w ruchu pasażerskim to po co im kładka, która się sypie? Remont to kasa, wydano jej niemało na Kłodzko Główne i Kłodzko Miasto. Czy zasadnie - to inna sprawa, bo wraz z przeniesieniem ruchu pasażerskiego na Miasto, spora część rozbudowanej infrastruktury na Głównym, stała się na dzień dzisiejszy zbędna. Trochę to tak wygląda, że remont jednej i drugiej stacji zrobiono bez koordynacji.
Aparatano*.30.104.215.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Wtorek, 2022-05-10 21:24
Mieszkańcu. Wpierw pomyśl zanim napiszesz. Potrafiono wyremontować część kładki nad torami, należało wyremontować całą. W Scinawce i na wielu innych stacjach kolejowych stwarza się nowe rozwiązania polepszające komfort podróżnym , a w Kłodzku Głównym jest gorzej niż wtedy gdy Niemcy stacje wybudowali . Niemcy wybudowali , Polacy kładkę rozebrali i nic nowego w zamian nie stworzyli tylko podróżnym komfort przemieszczania utrudnili.
Dodaj komentarz
  • Studio27
  • Kotlina-dkl
  • 43622177_1952010061557016_8401772792021778432_n
  • Lukasz-dkl24
  • DrIdzi_200x100_3

najnowsze artykuły

Mini_polanica
Czwartek, 2022-12-08
List_mini_ladek-herb
Czwartek, 2022-12-08
List_mini_zdjecie-glowne
Czwartek, 2022-12-08
List_mini_stronie
Czwartek, 2022-12-08
List_mini_stronie
Czwartek, 2022-12-08
List_mini_pt-okrzei2
Czwartek, 2022-12-08
List_mini_pt-vasama2
Czwartek, 2022-12-08
List_mini_2u2a2152
Czwartek, 2022-12-08
List_mini_pt-cwiczenie
Czwartek, 2022-12-08
List_mini_gmina-klodzko
Czwartek, 2022-12-08
polecamy





ZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapisz