W sprawie S8 jeszcze nic nie przesądzone

A A A Pdf Print16x16 Mail16x16
Napisano dnia: 2020-08-18 15:57:29
GMINA KŁODZKO (inf. wł.). Nie do końca jest prawdą, co m.in. obwieściły niektóre media, że zdecydowano o ostatecznym przebiegu odcinka przyszłej drogi S8 pomiędzy Kłodzkiem i Ząbkowicami Śląskimi. Opinia Komitetu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych nie stanowi rozstrzygnięcia, tym bardziej decyzji w tak ważnej sprawie. Zwraca na to uwagę wójt kłodzkiej gminy wiejskiej Zbigniew Tur, zaznaczając równocześnie, że nadal toczą się rozmowy, których celem jest przekonanie inwestora do racjonalnego wytyczenia korytarza dla tej drogi.


Przed niedawnymi wyborami prezydenckimi sprawa przebiegu drogi szybkiego ruchu przez obszar gminy wiejskiej Kłodzko niemal nie schodziła z zainteresowania m.in. polityków. Wydawało się, że przekonuje ich argumentacja przedstawiana przez grupę przeciwników wariantu A2, broniących swoich domostw czy gruntów znajdujących się w Wojciechowicach, Jaszkówce, Podzamku, Laskach i Złotego Stoku, i udzielą im jednoznacznego wsparcia. Mimo spotkań informacyjnych m.in. w zajeździe "Dom krawca", KOPI - już po wyborach - rekomendowało Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wzięcie pod uwagę właśnie tego wariantu przy staraniach o decyzję środowiskową, zamiast krótszego wariantu A4, wymagającego przejścia tunelowego pod Górami Bardzkimi.

- Uważam, że temat jeszcze nie jest zamknięty, bo ostateczna decyzja nie zapadła - mówi wójt gminy Kłodzko Zbigniew Tur. - I nie odpuszczamy. Nie tak dawno reprezentanci grupy przeciwnej wariantowi A2 oraz samorządu gminnego, przy obecności senatora Aleksandra Szweda spotkali się z dyrektorem wrocławskiego Oddziału Lidią Markiewicz jak i przedstawicielami GDDKiA w Warszawie. Przekazano uwagi do protokołu KOPI, jeśli chodzi o zawarte w nim wyliczenia inwestycyjne dla wariantów korytarzowych branych pod uwagę przy realizacji kłodzko-ząbkowickiego odcinka S8. To właśnie w związku z tymi nieścisłościami grupa przeciwników przesłała do KOPI pismo z wnioskiem o ponowne przeanalizowanie kosztorysów.


Mieszkańców zastanowiło, dlaczego wycena 1 km drogi w wariancie A4 jest droższa niż w wariancie A2, w którym występuje więcej budynków do ewentualnego wyburzenia. Nie zgadzają się również z zaprezentowaną wyceną budowy tunelu przez Góry Bardzkie w ramach wariantu A4; okazuje się ona mocno zawyżona w porównaniu do podobnych obiektów zrealizowanych na zakopiance czy S3.

- Po tych wszystkich weryfikacjach kosztów, na które zwrócono uwagę, już nie było 700 mln zł różnicy między wariantami A2 i A4, lecz 380 mln, a według ostatniego kosztorysu zeszła ona do 220 mln zł. To daje asumpt do tego, by analiza ewentualnych wydatków za wspomniany odcinek w obu wersjach dokonana została kolejny raz - zauważa wójt. - Skoro, biorąc pod uwagę wszystkie kryteria, punktacja dla obu wariantów była na jednym poziomie, zaś wychodziła różnica tych 700 mln zł, to teraz kryterium ekonomiczne powinno wypaść na korzyść wariantu A4, czyli tunelowego, podobnie jak i cała ocena.

Efektem tego spotkania była deklaracja ze strony kierownictwa GDDKiA, że jeszcze przed złożeniem wniosku o wydanie decyzji środowiskowej przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu dojdzie do głębszej analizy wspomnianych wariantów. Tak grupa przeciwników A2 oraz przedstawiciele władz gminy opowiedzieli się za przygotowaniem aneksu do protokołu przedstawionego przez KOPI.

A my dodajmy, że w ramach procedowania przez RDOŚ wszystkie zainteresowane inwestycją drogową strony będą mogły przedstawić swoje uwagi i wnioski w ramach konsultacji społecznych zagwarantowanych prawem.

 
(bwb)

Tagi

Komentarze:
Aparatano*.30.50.72.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Środa, 2020-10-07 17:30
Piotrek ma 100 % racji. Na dodatek koszty budowy TUNELU to pikuś w porównaniu do wyrzuconych 70 mln.zł na niewykorzystane , jednorazowe karty do głosowania. Tunel będzie służył przez wiele dziesiątków lat i będzie inwestycją na miarę XXI wieku.
AparatPiotrek*.146.188.150.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Środa, 2020-10-07 15:21
Do xz
, zupełnie inne są koszty utrzymania tunelu w prawie półtora kilometrowego a zupełnie inne utrzymania 400 m w którym nie potrzeba wymuszonego ciągu powietrza d który jest o wiele bezpieczniejszy w związku z jego długością
AparatTurysta*.szybki-net.pl
Poniedziałek, 2020-08-24 22:34
Trzymam za Was kciuki. Nie dla wariantu A2. Jak można wpaść na tak idiotyczny pomysł, żeby zniszczyć piękne, widokowe działki (Kukułka, Wojciechowice Jurandów)??? Totalna ignorancja ze strony osoby decyzyjnej w tej sprawie to najbardziej łagodne, co ciśnie się na usta w tym przypadku.
Aparatxz*.static.ip.netia.com.pl
Czwartek, 2020-08-20 20:55
do mirek
Przykładowa kalkulacja utrzymania tunelu. Ceny na rok 2018.

https://kongresdrogowy.pl/files/upload/09WRO2019_ZDiZGDA.pdf
Aparatxz*.static.ip.netia.com.pl
Czwartek, 2020-08-20 10:47
do mirek
Chętnie się zapoznam z wyliczeniami.
Aparatmirek*.wifi.klodzko.pl
Środa, 2020-08-19 22:48
do xz
Biorąc specyfikę klimatu w naszym terenie szczególnie w okresie jesienno zimowo ,zimowym i w wiosennym na pewno będzie tańsze utrzymanie drogi krótszej o ok 20 km prowadzącej przez tunel.
Aparatano*.30.51.100.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Środa, 2020-08-19 11:25
Przy podejściu jakie ma "XZ" wybudowali by nam nie drogę szybkiego ruchu S-8 na całym odcinku , tylko wariant 2+1 między Łagiewnikami i Kłodzkiem. Dzięki sprzeciwowi i determinacji mieszkańców ,i samorządowców nie będzie forsowanego przez GDDKiA "KNOTA", lecz na całym odcinku droga S-8. Tak samo będzie z TUNELEM , czyli wariantem A-4, nie odpuścimy bo mamy rację. Niech odpowiedzialność za realizację drogi przejmie GDDKiA z Opola , postawią wrocławskich NIEUDACZNIKÓW w PIONIE.
Aparatxz*.static.ip.netia.com.pl
Środa, 2020-08-19 10:58
do mirek
Każdy niech decyduje jak pojedzie, a nie jak mówi Pan Wójt lub Ty.
Aparatxz*.static.ip.netia.com.pl
Środa, 2020-08-19 10:54
Utrzymanie wariantów
Czy, ktoś zastanawiał się jakie są koszty utrzymania dróg na spornym odcinku wariantu A2 i A4?
Jeden jest dłuższy, a w drugim jest tunel?
Proszę przeanalizować koszty obsługi i utrzymania tunelu.
Przy każdym wariancie, będą zadowoleni i niezadowoleni, a czas płynie i drogi nie ma.
Aparatmirek*.wifi.klodzko.pl
Wtorek, 2020-08-18 21:35
Wójt Tur ma rację. Każdy z Kłodzka pojedzie przez Bardo.
Dodaj komentarz
  • Studio27
  • Kotlina-dkl
  • 43622177_1952010061557016_8401772792021778432_n
  • Lukasz-dkl24
  • DrIdzi_200x100_3

najnowsze artykuły

Mini_pt-pstrazna0
Wtorek, 2020-12-01
List_mini_pt-iluminacja
Wtorek, 2020-12-01
List_mini_pt-sarkofag0
Wtorek, 2020-12-01
List_mini_pt-geolog2
Wtorek, 2020-12-01
List_mini_pt-pociag0
Wtorek, 2020-12-01
List_mini_mini-mini-kudowa
Wtorek, 2020-12-01
List_mini_pt-oczyszczalnia3
Wtorek, 2020-12-01
List_mini_pt-odpadowy0
Wtorek, 2020-12-01
List_mini_maja-z-ujazdu-ze-swoimi-milusinskimi
Poniedziałek, 2020-11-30
List_mini_pt-przestrzen
Poniedziałek, 2020-11-30
polecamy
 

 





ZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapiszZapisz