KŁODZKO (inf. wł.). Polskie Koleje Państwowe - Polskie Linie Kolejowe w stolicy ziemi kłodzkiej prowadzą kosztowne inwestycje. Chodzi o przebudowę trzech obiektów inżynieryjnych istotnych dla drożności linii kolejowej nr 286 prowadzącej z Wałbrzycha Głównego do Kłodzka Głównego. Ma ona zostać na tyle odnowiona i wzmocniona pomiędzy Kłodzkiem a Ścinawką Średnią, żeby nie tylko przyspieszyć ruch pociągów, ale i przystosować ją do potrzeb bardziej obciążonych składów towarowych.

Konsorcjum wykonawcze, tworzone przez Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom i spółkę Dromosttor, kosztem ponad 43 mln zł, prowadzi roboty na dwóch przeprawach rzecznych oraz jeden drogowej. Z tego powodu z ruchu kołowego i pieszego jest wyłączony odcinek ul. Szpitalnej, nad którą oraz sąsiednią Nysą Kłodzką, unosi się ponaddwustumetrowej długości XIX-wieczny most. Prace remonotowe objęły most nad Ścinawką (na Ustroniu) oraz wiadukt nad ul. Półwiejską. Dotyczą one także teletechniki, elektroenergetyki, układów torowych.
Jak nam powiedziała Ewa Krawczyk z Dolkom-u będącego liderem konsorcjum, zakończenie robót przewidziano w trzeciej dekadzie kwietnia 2024 r.
(bwb)