Odcinek "ósemki" ciągle modyfikowany

SZCZYTNA (inf. wł.). Choć od przebudowy bardzo ruchliwego odcinka drogi krajowej nr 8 w centrum miasteczka upłynęło już nieco czasu, wciąż odzywają się głosy niezadowolenia z dokonanych zmian. Są mieszkańcy, którzy uważają, że miały one bardziej estetyczny charakter, aniżeli związany z poprawą bezpieczeństwa uczestników ruchu.


- Szybko zapominamy, jak było poprzednio, kiedy nie istniały sygnalizatory i należało długo czekać na pokonanie jezdni, funkcjonowała tzw. stopka przeprowadzająca dzieci przez ulicę, w ogóle było ciasno i stale zakorkowane od samochodów - przypomina burmistrz Jerzy Król. - Bywało, że z podporządkowanych ulic, których tam jest kilka, nie szło się wydostać autem. Przebudowa tego długiego, zarazem nietypowego skrzyżowania pozwoliła uporządkować na nim sytuację. Oczywiście, wciąż wiodącą pozostaje krajowa ósemka.

Sygnalizowana przed laty ewentualność wybudowania obwodnicy Szczytnej, która odsunęłaby komunikację kołową od zbiegu ulic: Wolności, Sienkiewicza, Handlowej, Leśnej i Robotniczej, to już historia. Wiązałoby się to z większymi kosztami, niż poniesiono na przemodelowanie obecnie wykorzystywanego miejskiego odcinka DK8. Jego zarządca - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - zapowiada kolejne inwestycje w otoczeniu, które jeszcze bardziej mają podnieść bezpieczeństwo i zwiększyć przepustowość uczestników ruchu.

GDDKiA aktualnie przygotowuje dokumentację projektową na przebudowę ósemki od rzeczonego skrzyżowania w Szczytnej aż do ul. Lisiej w Kłodzku. Przy tym korzysta z konsultacji z władzami samorządowymi gminy wiejskiej Kłodzko, Polanicy-Zdroju i Szczytnej. Poza tym, że dojdzie dodatkowy pas ruchu (wariant 2 + 1), to szykują się zmiany na dwóch skrzyżowaniach na pograniczu Wolan i Polanicy-Zdroju, w przebiegu odcinka DK8 przez Szalejów Górny oraz w obrębie wykorzystywanego korytarza tej drogi.

(bwb)