Z AlphaOne przeciw koronawirusowi

SUBREGION KŁODZKO-ZĄBKOWICKI. Wydawać by się mogło, że minione miesiące związane z epidemią koronawirusa większości z nas pozwoliły nabyć wiedzę i umiejętności niezbędne dla postawienia jej czoła. Okazuje się, że jest to mylne założenie. Każdego dnia z różnych miejsc napływają informacje o pojawiających się zagrożeniach, wynikających przede wszystkim z ludzkich błędów popełnianych np. wskutek złej interpretacji przepisów.

Od jakiegoś czasu firma AlphaOne z Kłodzka zajmuje się organizowaniem szkoleń specjalistycznych m.in. z zakresu uchronienia się przed ewentualnymi skutkami epidemii i zabezpieczenia miejsc pracy przed rozwojem koronawirusa. Biorąc pod uwagę fakt, że subregion kłodzko-ząbkowicki w dużej mierze żyje z turystyki, gdzie ryzyko wystąpienia tej choroby jest wciąż duże, dla branż: hotelarskiej, gastronomicznej czy usług z nimi związanych przygotowano ofertę szkoleniową.
 
Sławomir Pacześny z AlphaOne mówi o ważności szkoleń dotyczących koronawirusa

- Chcemy pomóc właścicielom lub zarządcom obiektów i placówek, żyjących z turystyki, rekreacji i wypoczynku, w odnalezieniu się w aktualnej rzeczywistości - zauważa Sławomir Pacześny z tej placówki kształcenia ustawicznego. - Bez dokładnej znajomości i interpretacji obowiązujących przepisów można - niestety - popaść w tarapaty...

Podczas prowadzonych kursów wiele czasu poświęca się teorii i nie mniej praktyce, by później całość zaadaptować do konkretnego obiektu. Wszystko jest niezwykle ważne dla zaistnienia i zachowania wszelkich procedur, dzięki których przestrzeganiu zapewni się wysokie prawdopodobieństwo ustrzeżenia się przed skutkami związanymi z koronawirusem.

- W trakcie zajęć bardzo mocny akcent kładziemy na uzyskanie przez słuchaczy maksymalnie dużo odpowiedzi na pytania typu, jak uchronić się przed ewentualnym zakażeniem, jak przygotować siebie oraz miejsce pracy na takie ryzyko, ale głównie, jak przed nim się uchronić -
podkreśla S. Pacześny. - Cykl spotkań pozwala niemal w szczegółach odnieść się do sytuacji, jakie mają lub mogą mieć miejsce np. w hotelu, restauracji czy ośrodku wypoczynkowym. W czasie ich odbywania uczestnicy dowiadują się, co i jak należy robić, jaki zachować reżim organizacyjny czy technologiczny, aby zabezpieczyć te ważne miejsca przed ewentualnym zamknięciem i utratą dochodów, także konsekwencjami, które mogą się pojawić z powodu wystąpienia koronawirusa.

Okazuje się, że w powiatach kłodzkim i ząbkowickim AlphaOne z taką inicjatywą wyszła jako pierwsza i wzbudziła nią zainteresowanie. Uczestnicy już odbytych szkoleń dowiedzieli się o sprawach niby dla nich codziennych, ale nie do końca zgłębionych. Wyczulono ich np. na konieczność zachowania większej dyscypliny przez personel podczas wykonywania dezynfekcji pokojów, wyposażenia, stołów konsumenckich bądź sanitariatów. Dowiedzieli się również, że zignorowanie wymogów przypisanych używanym środkom odkażającym, choćby co do dawki czy zachowania czasu ich oddziaływania może zniweczyć starania innej grupy personelu i negatywnie skutkować.

- Oczywiście, nasze szkolenia nie uchronią przed możliwością pojawienia się choroby, bo nikt nie jest jasnowidzem. Natomiast pozwalają takie ryzyko jak najbardziej zminimalizować, podobnie jak osłonić firmę przed zamknięciem - dodaje S. Pacześny.

Wśród podmiotów, które już skorzystały z propozycji firmy AlphaOne był m.in. bystrzycki hotel Abis. Jak mówi przedstawiciel spółki Piotr Wdowiak - cały personel przeszedł szkolenie z zakresu przygotowania pracowników oraz procedur wewnętrznych do wymagań przeciwepidemicznych określonych przez Ministerstwo Rozwoju i Głównego Inspektora Sanitarnego w kontekście zagrożenia SARS CoV2. Tym samym uzyskano zaświadczenie "Bezpieczny hotel", które potwierdza, iż zdobytą wiedzę i umiejętności załoga na co dzień wykorzystuje w trosce o gości i siebie.
(bwb)