CZYTELNICY - REDAKCJA: Młodzież z bystrzyckiego ZSP poznaje Makaronezję

A A A Pdf Print16x16 Mail16x16
Napisano dnia: 2021-09-20 17:02:10
WYSPY KANARYJSKIE (inf. zewn.). Fuertaventura es hermosa – czyli ciąg dalszy przygód „szczęśliwej trzynastki” z Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Bystrzycy Kłodzkiej na Wyspach Kanaryjskich.

Po pierwszym intensywnym tygodniu na tej prześlicznej wyspie zdążyliśmy się już dostatecznie zaaklimatyzować. Poznaliśmy doskonale okolice, atrakcje turystyczne, pobliskie plaże oraz specjały kuchni hiszpańskiej. Mamy za sobą już pierwsze doświadczenia w pracy w kanaryjskich firmach. Uczniowie technikum informatycznego odbywają swoje staże w różnych firmach świadczących swoje usługi w branży IT. Część z nich pracuje także w rozgłośni radiowej lub w punktach serwisowych zajmujących się naprawą elektrycznych desek surfingowych. Uczniowie technikum handlowego odbywają praktyki w sklepach odzieżowych lub sprzedają wycieczki i oferty turystyczne w biurach podróży.

Poza oczywistymi doświadczeniami, które wynosimy z pracy w nowych, zagranicznych przedsiębiorstwach, nauczyliśmy się także bardziej szanować siebie i swój czas. Tutaj każdy pracuje z uśmiechem na twarzy, nikt się nie spieszy, nikt nikogo nie pogania. Praca nie ucieka, a życie owszem, więc nasi pracodawcy uczą nas czerpać z czasu spędzonego w pracy jak najwięcej przyjemności. Jest dużo śmiechu, zabawnych sytuacji, a przy tym poznajemy rówieśników z różnych krajów.

Na tej gorącej wyspie swoje staże zagraniczne odbywa młodzież z wielu zakątków świata. Mamy więc swoiste multikulti zarówno w naszych miejscach pracy, jak i w czasie wolnym. Przez cały czas „szlifujemy” swój angielski, którym posługujemy się w trakcie pracy oraz w kontaktach z innymi mieszkańcami tej wyspy. Można powiedzieć, że rozumiemy już nawet co nieco po hiszpańsku.

W weekendy przychodzi czas na zasłużony odpoczynek. Udajemy się na prześliczną pobliską plażę Grandes Playas lub wylegujemy się przy hotelowym basenie, czerpiąc jak najwięcej energii z hiszpańskiego słońca, ciepłej, krystalicznie czystej wody i delikatnego, białego piasku.

W minioną sobotę mieliśmy okazję zwiedzić kolejną z wysp archipelagu Kanarów – Lanzarote. W podróż na tę „wyspę wulkanów” udaliśmy się promem. Zwiedziliśmy osadę rybacką El Golfo położoną w pobliżu krateru, we wnętrzu którego uformowało się jezioro o niezwykłej zielonej barwie. Kolejnym punktem naszej wyprawy był Los Hervideros, czyli tzw. Wrzące Wybrzeże powstałe w wyniku erupcji wulkanu. Największą frajdę sprawiła nam jednak przejażdżka na wielbłądach. Dla większości z nas był to pierwszy tak bliski kontakt z tym przemiłym ssakiem.

Przed nami jeszcze trzy tygodnie wspaniałych wrażeń i niesamowitych przygód na tej gorącej wyspie. Trzy tygodnie zdobywania nowych umiejętności, poznawania nowej kultury, nowego języka, zawierania nowych przyjaźni i otwierania się na wspólną Europę, która jest tak piękna i daje nam, młodym ludziom, tak wiele możliwości. Bądźcie więc pewni, że ciąg dalszy nastąpi…